ضدعفونی غلط می‌تواند به گوشی شما آسیب جدی وارد کند!

how to disinfect your phone

گوشی موبایل از جمله وسایلی است که می‌تواند ویروس کرونا را به راحتی منتقل کند. به همین دلیل این روزها بسیاری از ما با نگرانی و روش‌های غلط شروع به ضد عفونی کردن گوشی‌های خود کرده‌ایم. ‌
اما انجام این کار با روش‌های نادرست باعث شده تا گوشی همراه بسیاری از ما آسیب جدی ببینند. بنابراین بهتر است پیش از اینکه بار دیگر گوشی خود را ضدعفونی کنید به نکات زیر دقت کنید.

چگونه گوشی خود را ضدعفونی کنیم؟

گوشی خود را حتما با پنبه یا دستمال آغشته به الکل یا مواد ضدعفونی کننده، تمیز کنید و از اسپری کردن مواد به آن خودداری کنید. زیرا ممکن است الکل به اسپیکر و یا منافذ گوشی شما نفوذ کند و به آن آسیب بزند.

الکل استفاده شده برای ضدعفونی کردن گوشی نهایتا باید 70 درصد غلظت داشته باشد، در غیر این صورت می‌تواند به موبایل شما آسیب بزند. اگر الکل با غلظت بالاتری دارید آن را با مقداری آب رقیق کنید. مثلا اگر الکل 100 درصد دارید، با نسبت 70 به 30 آن را با آب مخلوط کنید و سپس از آن استفاده کنید.

به هیچ عنوان از وایتکس برای تمیز کردن گوشی خود استفاده نکنید. زیرا باعث آسیب به نمایشگر و رنگ گوشی شما می‌شود و در صورت نفوذ به داخل گوشی آسیب جدی به آن خواهد زد.

از پارچه‌ها میکروفیبری برای پاک کردن استفاده کنید. پارچه های مخصوص عینک نیز از همین نوع بوده و برای کار این مناسب‌اند. استفاده از پارچه‌های پرزدار میتواند روی نمایشگر شما خراش ایجاد کند.

پیش از ضدعفونی حتما شارژر و هندزفری خود را از گوشی جدا کنید.

در نهایت اینکه گوشی موبایل یکی از آلوده‌ترین وسایلی است که تقریبا همیشه در دستان ماست. بنابراین اگر تاکنون آن‌ها را ضدعفونی نکرده‌اید، با توجه به نکات بالا در اسرع وقت این کار را انجام دهید.

Rate this post
تیم تحریریه فونر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.