گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ را به طور رسمی معرفی شدند.

گلکسی نوت ۲۰

گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا سامسونگ چهارشنبه 15 مرداد طی مراسم آنلاین Unpacked معرفی شدند. این دو گوشی ادامه‌دهنده مسیر خانواده گلکسی نوت هستند، با این حال می‌توان گفت بهترین گوشی‌های تولید شده توسط کمپانی سامسونگ نیز محسوب می‌شوند. در ادامه به بررسی مشخصات این دو گوشی و تفاوتشان با یکدیگر می‌پردازیم.

ساختار و طراحی

همانطور که به آن اشاره کردیم، Galaxy Note 20 و Galaxy Note 20 Ultra ادامه‌دهنده راه گوشی‌های سری نوت هستند، این موضوع به خصوص در طراحی بیشتر دیده می‌شود. این دو گوشی در عین حال که ظاهری شبیه بهم دارند، اما تفاوت‌های ساختاری اساسی بین آن‌ها وجود دارد.

سامسونگ، گلکسی نوت 20 را با پنل پشتی پلاستیکی و فریم آلومینیومی تولید می‌کند، این درحالی است که در طراحی گلکسی نوت 20 اولترا سنگ تمام گذاشته است. این کمپانی برای اولین بار در دنیای موبایل از پنل پشتی و جلویی با Gorilla Glass Victus محافظت می‌کند. محافظی که شرکت تولیدکننده‌اش آن را مقاوم‌ترین شیشه‌اش تا به امروز می‌داند. فریم این گوشی نیز از جنس استیل ضد زنگ است. گوشی Galaxy Note20 در سه رنگ خاکستری، برنزی و سبز و Galaxy Note20 Ultra نیز با رنگ‌های برنزی، مشکی و سفید به بازار عرضه می‌شوند. لازم به ذکر است که هر دو گوشی فاقد درگاه جک 3.5 میلی‌متری هستند.

گلکسی نوت ۲۰

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی نوت ۲۰ از نوع Super AMOLED و 6.7 اینچ است. نرخ نوسازی تصویر در این گوشی 60 هرتز و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است.

این در حالی است که صفحه نمایش گلکسی نوت ۲۰ اولترا 6.9 اینچ و از نوع Dynamic AMOLED 2X است. نرخ نوسازی تصویر در این گوشی 120 هرتز است و رزولوشن آن 1440 در 3880 پیکسل است. البته باید دقت داشته باشید که برای پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتزی، رزولوشن گوشی را باید روی 1080p قرار بگیرد.

سخت‌افزار

تراشه استفاده شده در هر دو گوشی با توجه به بازار هدف متفاوت است. سامسونگ، گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا را برای بازار جهانی (از جمله ایران) با تراشه اکسینوس ۹۹۰ و برای بازار آمریکا و چین با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس عرضه می‌کند.

تاکید سامسونگ طی معرفی این دو گوشی بر روی نازک بودن لوله‌های دفع حرارت بود. این کمپانی ادعا می‌کند با این کار توانسته عملکرد تراشه را تا حد زیادی بالا ببرد.

نسخه 4G گلکسی نوت 20 با رم 8 گیگیابایت و حافظه 256 گیگابایت و نسخه 5G آن با دو حافظه 128 و 256 به بازار عرضه خواهد شد.

نسخه 4G گلکسی نوت 20 اولترا نیز با رم 8 گیگابایت و با دو حافظه 256 و 512 به بازار عرضه می‌شود. این درحالی است که نسخه 5G آن با رم 12 گیگابایت و حافظه‌های ذخیره‌سازی 128، 256 و 512 گیگابایت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

باتری

باتری گلکسی نوت 20، 4300 میلی‌آمپرساعت و گلکسی نوت ۲۰ اولترا 4500 میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد.

در جعبه هر دو دستگاه یک شارژر 25 واتی قرار داده شده است. جای خالی شارژر 45 واتی با این گوشی‌ها بسیاری را به تعجب وا داشت. سامسونگ دلیل این امر را عدم صرفه اقتصادی برای کاربران اعلام کرده است.

قابلیت شارژ معکوس 9 واتی، شارژ بی‌سیم سریع و USB Power Delivery 3.0 از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد مشترک در هر دو گوشی است.

دوربین

همانطور که از ظاهر هر دو گوشی پیداست، سامسونگ به خصوص در گلکسی نوت 20 اولترا تمرکز زیادی روی دوربین گذاشته است.

در گلکسی نوت 20 از دوربین سه گانه 12+64+12 استفاده شده است. دوربین 64 مگاپیکسلی با f/2.0 وظیفه ثبت تصاویر تله فوتو را بر عهده دارد. رزولوشن فیلم‌برداری این لنز 8K است. دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسلی با f/1.8 و از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. دوربین سوم نیز 12 مگاپیکسل با f/2.2 و از نوع اولتراواید است.

گلکسی نوت ۲۰

گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیز دارای دوربین سه گانه 12+12+108 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی با  f/1.8 و مجهز به لرزشگیر اپتیکال و توانایی فیلم برداری با وضوح 8K است.

دوبین دوم 12 مگاپیکسل با لنز ریسکوپی تله‌فوتو، بزرگنمایی 5 برابر و f/3.0 تولید می‌شود. دوربین آخر و سوم نیز از لنز اولتراواید و f/2.2 بهره می‌برد.

دوربین سلفی هر دو گوشی 10 مگاپیکسل با f/2.2 و رزولوشن فیلم‌برداری 4K است.

قلم اس پن

وجه تمایز بین گوشی‌های نوت با دیگر گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ، همین قلم S Pen است. نرخ تاخیر 9 میلی‌ثانیه‌ای، استفاده از لایه وکوم روی، قابلیت اجرای پنج Air Action جدید از جمله ویژگی‌های جدید S Pen است.

نرم افزار

Android 10 با رابط کاربری One UI 2.1، قابلیت Wireless DeX، بهبود قابلیت Link to Windows، قابلیت Drag & Drop از جمله جذاب‌ترین ویژگی‌های نرم‌افزاری این دو گوشی هستند.

قابلیت Wireless DeX این امکان را به کاربر می‌دهد تا با اتصال مانتیتور و تلویزیون خود به Wi-Fi، بدون نیاز به موس و کیبورد از آن به عنوان یک کامپیوتر استفاده کند.

قیمت

نسخه پایه  Galaxy Note20 899 دلار و نسخه 5G آن نیز 999 دلار به فروش میرسد.

 نسخه پایه Galaxy Note20 Ultra  با قیمت 1299 دلار به بازار عرضه می‌شود.

پیش فروش هر دو گوشی آغاز شده است و زمان تحویل آن‌ها از 31 مرداد شروع خواهد شد.

Rate this post
تیم تحریریه فونر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.