روش‌های رجیستر کردن گوشی‌های مسافرتی

رجیستر کردن گوشی مسافرتی

نحوه رجیستر کردن گوشی‌های مسافرتی یکی از ابهامات پیش آمده برای مردم، بعد از آغاز اجرای طرح رجیستری گوشی است. این روزها وقتی اقدام به خرید گوشی می‌کنیم، کد فعالسازی همراه با گوشی دریافت خواهیم کرد، که بعد از انجام مراحل فعالسازی گوشی، می‌توانیم از دستگاه استفاده کنیم.

اما فرض کنید که شما در سفر خود به خارج از کشور تلفن همراهی تهیه کرده‌اید و می‌خواهید از آن در داخل کشور استفاده کنید. چاره چیست؟ چطور باید کد رجیستری برای گوشی‌های مسافرتی دریافت کرد.
در ادامه به صورت کامل به این موضوع می‌پردازیم.

ابتدا باید به صورت واضح بگویم که رجیستر کردن گوشی‌های مسافرتی امری واجب است و برای طی کردن مراحلی که در قسمت بعد خواهیم گفت، بعد از قرار دادن سیم‌کارت در گوشی و آنتن‌دهی در شبکه مخابراتی کشور، یک ماه فرصت خواهید داشت. در غیر صورت و بعد از یک ماه، گوشی شما در کشور قابل استفاده نخواهد بود.

رجیستر کردن گوشی مسافرتی با مراجعه به دفاتر گمرک

اولین راه‌حل این است که به دفاتر گمرک مراجعه کنید، مشخصات گوشی را ارائه کرده و هزینه گمرک را پرداخت کنید تا مجوزی در اختیارتان قرار داده شود.

رجیستر کردن گوشی مسافرتی با مراجعه به دفاتر گمرک

بعد از دریافت پیامک کد فعالسازی، می‌توانید با مراجعه به سایت همتا اقدام به فعالسازی گوشی خود کنید. برای آشنایی با روش فعالسازی گوشی کلیک کنید.

رجیستر کردن گوشی‌های مسافرتی از طریق سایت گمرک

ابتدا به سایت گمرک مراجعه کنید.

تیک موافقم را بزنید.

شناسه IMEI را وارد کنید و بر دکمه ادامه کلیک کنید. این شناسه روی جعبه گوشی یا پشت باتری ثبت شده و یا می‌توانید با گرفتن سرشماره #06#*  آن را دریافت کنید. اگر گوشی شما دو سیم‌کارته است علامت به اضافه را زده و شناسه IMEI دوم را نیز وارد کنید.

رجیستر کردن گوشی مسافرتی

مدل و حجم دقیق گوشی خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که مدل  و حجم (حافظه) گوشی خود را به صورت دقیق انتخاب کنید، چون هزینه رجیستری مدل‌های مختلف باهم متفاوت است و در صورت اشتباه، ممکن است کد رجیستری برای شما ارسال نشود.

رجیستر کردن گوشی مسافرتی

در این مرحله لازم است شماره سیم کارت، کد ملی و گذرنامه خود را وارد کنید. توجه داشته باشید که مالک شماره تلفن همراه، کد ملی و پاسپورت باید یک نفر باشند، در غیر این صورت کد فعالسازی برای شما ارسال نخواهد شد.
نکته: فرد باید در سه ماه گذشته به ایران سفر کرده باشد. موضوع مهمی که اغلب از آن اطلاع ندارند، این است که شما در هرتاریخی که وارد ایران شده باشید، ماه ورود شما به صورت یک ماه کامل محاسبه می‌شود. یعنی اگر 1 فروردین وارد کشور شده باشید، تا پایان خرداد فرصت دارید و اگر 29 فروردین هم وارد کشور شده باشید، باز هم تا پایان خرداد به شما فرصت داده می‌شود تا با پاسپورت خود اقدام کنید.

رجیستر کردن گوشی مسافرتی

حالا یک پیامک حاوی کد امنیتی به شماره سیم‌کارتی که وارد کردید، ارسال می‌شود. کد امنیتی را وارد کرده و بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.

رجیستر کردن گوشی مسافرتی

مبلغ هزینه رجیستری به شما نمایش داده می‌شود و باید آن را پرداخت کنید. بهتر است شناسه پرداخت را در جایی یادداشت کنید، تا در صورت بروز مشکل آن را داشته باشید.

رجیستر کردن گوشی مسافرتی

تکمیل فرآیند را انتخاب کرده تا به سایت همتا بازگردید. در این مرحله حتما دکمه (ارسال اطلاعات به همتا) را بزنید.

رجیستر کردن گوشی مسافرتی

بعد از ارسال اطلاعات به سامانه همتا، پیامکی به شما ارسال می‌شود که در آن از شما خواسته شده مبلغ 3/074 تومان بابت خدمات همتا پرداخت کنید. این پیامک حاوی لینکی است که با کلیک بر روی آن به سایت همتا وارد می‌شوید.
برای ورود به سامانه همتا، شماره موبایلی که با اقدام به فعالسازی کردید، را وارد کنید. رمز عبور موقتی برای شما ارسال می‌شود. رمز عبور ارسال شده و کد امنیتی را وارد کنید و روی دکمه ورود کلیک کنید.

گزینه اطلاعات ثبت مسافرتی را از منوی سمت راست انتخاب کرده و بر روی گزینه کلیک کنید در قسمت چپ صفحه کلیک کنید.

رجیستر کردن گوشی مسافرتی

در اینجا صفحه ای شامل اطلاعات دستگاه شما نمایش داده می‌شود، در صورت صحیح بودن اطلاعات، دکمه تایید و پرداخت را بزنید.

رجیستر کردن گوشی مسافرتی

بعد از پرداخت مبلغ مورد نظر و تکمیل فرآیند پرداخت، بر روی (مشاهده کد فعالسازی دستگاه) کلیک کنید.

رجیستر کردن گوشی مسافرتی

بعد از طی کردن این مراحل کد فعالسازی دستگاه در صفحه (اطلاعات ثبت مسافرتی) سامنه همراه به شما نمایش داده می‌شود. علاوه بر این کد فعالسازی یا همان کد رجیستری به خط شما ارسال می‌شود و باید با استفاده از آن گوشی خود را فعال کنید.

رجیستر کردن گوشی مسافرتی

برای یادگیری نحوه فعالسازی گوشی با استفاده از کد دریافت شده کلیک کنید.

Rate this post
تیم تحریریه فونر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.