لوگوی فونر

راهنمای خرید ساعت شیائومی: کدام مدل برای شما مناسب است؟

تصویر چند مدل ساعت مچی شیائومی با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف با یک بکگراند مشکی در پشت

شیائومی، غول فناوری چینی، در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و از آن زمان تاکنون، محصولات متنوعی را در حوزه‌های مختلف فناوری عرضه کرده است. شیائومی با ورود به بازار ساعت هوشمند، توانسته است با ارائه محصولات باکیفیت و قیمت مناسب، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. دنیای ساعت هوشمند شیائومی، دنیایی پر از تنوع و امکانات است. از مدل‌های اقتصادی و کاربردی تا مدل‌های رده‌بالا و پیشرفته، برای هر سلیقه و نیازی، یک ساعت هوشمند شیائومی وجود دارد؛ اما تنوع مدل‌های این برند، انتخاب را برای کاربران کمی دشوار کرده است.

در این مطلب، راهنمای کاملی برای خرید ساعت هوشمند شیائومی به شما ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید تا با بررسی دقیق مدل‌های مختلف، به شما در انتخاب بهترین ساعت هوشمند شیائومی کمک کنیم.

کدام ساعت هوشمند شیائومی برای شما مناسب است؟

ساعت‌های هوشمند شیائومی، فراتر از یک ساعت معمولی هستند. این گجت‌های پوشیدنی، به شما کمک می‌کنند تا سلامتی خود را رصد کنید، فعالیت‌های ورزشی‌تان را دنبال کنید، اعلان‌های گوشی خود را مشاهده کنید و از دنیای دیجیتال، بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی، لذت ببرید. در ادامه، به بررسی دقیق تعدادی از بهترین ساعت‌های هوشمند شیائومی و نقاط ضعف و قوت آنها می‌پردازیم.

۱. ساعت هوشمند Redmi Watch 4 ؛ بهترین ساعت هوشمند شیائومی برای ورزشکاران

ساعت هوشمند ردمی واچ ۴ به رنگ سفید با نمایشگر مشکی
ساعت هوشمند ردمی واچ ۴؛ یکی از بهترین‌ها

ردمی واچ ۴، جدیدترین عضو خانواده ردمی شیائومی، با ارائه بدنه‌ای آلومینیومی باکیفیت و بند سیلیکونی نرم و راحت، گامی بلند در جهت ارتقای تجربه کاربران برداشته است. این ساعت هوشمند به مدد نمایشگر ۱.۹۷ اینچی AMOLED با وضوح بالا و روشنایی ۶۰۰ نیت، خوانایی عالی را در هر شرایط نوری، حتی زیر نور مستقیم خورشید، به ارمغان می‌آورد. همچنین مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر، این ساعت هوشمند را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ورزش‌های آبی و استفاده در استخر تبدیل کرده است.

این ساعت هوشمند با بهره‌گیری از سیستم‌عامل HyperOS و سازگاری با گوشی‌های اندرویدی و iOS، طیف وسیعی از کاربران را تحت پوشش قرار می‌دهد. این ساعت هوشمند از امکانات متعددی از جمله مکالمه تلفنی، کنترل موسیقی، کنترل دوربین، پایش فعالیت‌های ورزشی (بیش از ۱۵۰ حالت ورزشی)، پایش سلامتی (ضربان قلب، اکسیژن خون، فشار خون، خواب و…)، GPS، دستیار صوتی گوگل و غیره برخوردار است که آن را به یک همراه کامل برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به سلامتی تبدیل می‌کند.

نقاط قوت

  • طراحی زیبا و بدنه باکیفیت
  • نمایشگر باکیفیت AMOLED
  • قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث
  • دارای GPS داخلی
  • دستیار صوتی گوگل
  • باتری با عمر طولانی

نقاط ضعف

  • پشتیبانی‌نکردن از زبان فارسی

۲. Xiaomi Watch S1 Pro؛ بهترین ساعت هوشمند شیائومی با عمر باتری طولانی

ساعت هوشمند S1 Pro به رنگ استیل با بند قهوه‌ای و نمایشگر سفید
ساعت هوشمند S1 Pro؛ انتخابی دقیق

ساعت هوشمند شیائومی S1 Pro از بدنه‌ای از جنس استیل ضد زنگ بهره می‌برد که در برابر پوسیدگی و زنگ‌زدن مقاوم است و طول عمر بالایی به آن می‌بخشد. این ساعت با طراحی گرد کلاسیک، بند چرمی و قفل سگکی، برای افرادی که به دنبال ساعتی با ظاهر سنتی هستند، انتخابی ایده‌آل است.

شیائومی برای این ساعت هوشمند از حسگرهای دقیق و با کیفیتی استفاده کرده است که با استفاده از آنها می‌توانید اقدام به سنجش اکسیژن خون، ضربان قلب، شتاب، ژیروسکوپ، قطب‌نما، فشار هوا، نور، تشخیص روی دست بودن ساعت و دما کنید.

ساعت هوشمند شیائومی از بیش از ۱۰۰ حالت ورزشی مانند دو، اسکی، فوتبال، بدمینتون و غیره پشتیبانی می‌کند. همچنین این ساعت دارای GPS داخلی دو بانده است که عملکرد دقیق و قابل‌قبولی را برای ردیابی فعالیت‌های ورزشی ارائه می‌دهد.

انرژی مورد نیاز این ساعت هوشمند را باتری ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌کند که بالاترین ظرفیت در میان تمام ساعت‌های هوشمند شیائومی است و برای شارژ مجدد آن هم می‌توانید از شارژر مغناطیسی کمک بگیرید. همچنین S1 Pro قابلیت شارژ بی‌سیم نیز دارد و می‌توانید آن را از طریق گوشی‌هایی که از قابلیت شارژ معکوس پشتیبانی می‌کنند شارژ کنید.

بازدهی باتری در استفاده معمولی ۱۴ روز است که با استفاده از تمامی قابلیت‌ها و حسگرها این مقدار به ۱۰ روز کاهش پیدا می‌کند. درصورتی‌که ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن نیز فعال باشد میزان نگهداری شارژ باتری ساعت به ۵ روز می‌رسد.

روی بدنه این ساعت هوشمند میکروفون و اسپیکر قرار گرفته که به شما در برقراری مکالمه با ساعت بدون استفاده از گوشی کمک می‌کند. با الگوریتم حذف نویز مکالمه با هوش مصنوعی شیائومی، صدای شما حتی در محیط‌های پر سروصدا به‌وضوح شنیده می‌شود.

این ساعت هوشمند شیائومی، باتوجه‌به داشتن سنسورهای متنوع، سازگاری با گوشی‌های مبتنی بر اندروید و iOS، داشتن قابلیت مکالمه، عمر باتری بالا و کیفیت ساخت بدنه بالا، در دسته ساعت‌های هوشمندی با قیمت مناسب قرار می‌گیرد و ارزش خرید بالایی دارد.

نقاط قوت

  • داشتن GPS داخلی
  •  امکان برقراری تماس و مکالمه مستقیم
  • استحکام بدنه با ظاهری شیک و مدرن
  • باطری با ظرفیت بسیار بالا
  • دستیار صوتی الکسا
  • تاج چرخشی با عملکردهای مختلف

نقاط ضعف

  • امکان دسترسی به مخاطبین گوشی از طریق S1 Pro وجود ندارد.
  • هنوز از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.
  • قیمت بالا

۳. Xiaomi Smart Band 8؛ بهترین ساعت هوشمند شیائومی تا ۲ میلیون تومان

اسمارت بند ۸ به رنگ مشکی
اسمارت بند ۸؛ بهترین مچ‌بند هوشمند

شیائومی می بند ۸، جدیدترین نسخه از سری محبوب بندهای هوشمند شیائومی، با ارائه طراحی جدید، سنسورهای پیشرفته و قابلیت‌های متعدد، به‌عنوان گجتی ایدئال برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به سلامتی که به دنبال یک همراه مقرون‌به‌صرفه هستند، شناخته می‌شود.

می بند ۸ با حفظ فرم کپسولی محبوب نسخه‌های قبلی، از بندهای سیلیکونی جداشدنی بهره می‌برد که به شما این امکان را می‌دهد تا از بندهای فلزی، پارچه‌ای و یا حتی آویز گردن استفاده کنید. بدنه پلاستیکی این بند هوشمند در کنار فریم آلومینیومی آن، استحکام و زیبایی را به طور هم‌زمان به ارمغان می‌آورد. مقاومت در برابر آب تا عمق ۵۰ متر (با استاندارد IP65) هم خیال شما را از استفاده در شرایط مختلف، از جمله باران و شنا، راحت می‌کند.

نمایشگر AMOLED با رزولوشن ۱۹۲ در ۴۹۰ پیکسل و روشنایی ۶۰۰ نیت، تصویری واضح و شفاف را ارائه می‌دهد که حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز به‌راحتی قابل مشاهده است.

این ساعت هوشمند با بهره‌گیری از بیش از ۱۵۰ حالت ورزشی، به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های ورزشی خود را به طور دقیق رصد و آنالیز کنید. علاوه بر پایش فعالیت‌های ورزشی، می بند ۸ از سنسورهای مختلفی برای پایش سلامتی شما نیز بهره می‌برد. این حسگرها امکان اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون، پایش کیفیت خواب، پایش ضربان قلب، پایش سلامت بانوان و… را فراهم می‌کنند. همچنین باتری ۱۹۰ میلی‌آمپر ساعتی می بند ۸ در حالت استفاده معمولی تا ۱۶ روز و با روشن بودن AOD، حدوداً یک هفته دوام می‌آورد و شارژ کامل این باتری هم تنها به یک ساعت زمان نیاز دارد.

شیائومی می بند ۸ با ارائه طراحی جدید، سنسورهای پیشرفته، قابلیت‌های متعدد و قیمت مناسب، یکی از بهترین مچ‌بندهای هوشمند موجود در بازار است.

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی از بیش از ۱۵۰ حالت ورزشی
  • صفحه‌نمایش AMOLED باکیفیت
  • طراحی مناسب و جذاب
  • نمایشگر همیشه روشن

نقاط ضعف

  • نداشتن GPS داخلی
  • نداشتن قابلیت مکالمه

۴. Mi Smart Band 6؛ بهترین ساعت هوشمند شیائومی زیر 1 میلیون تومان

اسمارت می بند ۶؛ بهترین مچ‌بند هوشمند اقتصادی بازار

شیائومی هر سال با ارائه مدل‌های جدید و به‌روزرسانی شده از ساعت‌‌های هوشمند، جایگاه خود را در این بازار پر رقابت حفظ می‌کند؛ بااین‌وجود، می بند ۶ یکی از مچ‌بندهای قدیمی این شرکت چینی است که با طراحی زیبا، ویژگی‌های کاربردی و قیمت پایین، هنوز یکی از گزینه‌های محبوب در بازار است.

باتوجه‌به وزن کم و طراحی ارگونومیک، می بند ۶ در استفاده‌های طولانی‌مدت هیچ‌گونه فشاری به مچ دست وارد نمی‌کند. نمایشگر AMOLED این مچ‌بند با وضوح تصویر بالا و روشنایی مناسب، حتی در زیر نور مستقیم خورشید هم به‌راحتی قابل مشاهده است.

این ساعت هوشمند از استاندارد 5ATM پشتیبانی می‌کند که به معنای مقاومت آن در برابر نفوذ آب تا عمق ۵۰ متر است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ورزش‌های آبی و شنا تبدیل کرده است. باتری این محصول هم با ظرفیت ۱۲۵ میلی‌آمپر ساعت، در استفاده‌های روزمره تا ۱۴ روز شارژدهی خواهد داشت.

می بند ۶ با پشتیبانی از بیش از ۳۰ فعالیت ورزشی مختلف، به همراه شما در مسیر تناسب اندام خواهد بود. این مچ‌بند همچنین با قابلیت‌های سلامتی متعددی نظیر سنجش سطح اکسیژن خون، سنجش ضربان قلب، پایش خواب، پایش سلامت زنانه و سنجش سطح استرس، به شما کمک می‌کند تا وضعیت سلامتی خود را در دسترس داشته باشید.

در نهایت مچ‌بند هوشمند شیائومی، با یک اپلیکیشن اختصاصی همراه می‌شود که به شما امکان می‌دهد تنظیمات مربوط به آن را انجام دهید، داده‌های سلامتی و ورزشی خود را مشاهده و تجزیه‌وتحلیل کنید و از امکانات شخصی‌سازی آن بهره‌مند شوید.

نقاط قوت

  • طراحی سبک و ضد آب
  • نمایشگر AMOLED با وضوح بالا و روشنایی مناسب
  • امکان پاسخ به پیام‌های دریافتی به‌صورت پیش‌فرض
  • باتری با عمر مناسب
  • رصد ۲۴ ساعته سلامتی
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • ردیابی کم‌دقت ورزش‌های سنگین
  • نداشتن سنسور تنظیم خودکار روشنایی

جمع‌بندی

ساعت هوشمند فقط یک وسیله برای نشان‌دادن زمان نیست. این گجت‌های پوشیدنی می‌توانند به شما در ارتقای سلامتی، تناسب اندام و سبک زندگی‌تان کمک کنند. ساعت هوشمند شیائومی با ارائه امکانات متنوع و قیمت مناسب، انتخابی عالی برای کسانی است که به دنبال یک ساعت هوشمند کاربردی هستند. شیائومی، غول چینی دنیای فناوری، با ارائه طیف گسترده‌ای از ساعت هوشمند در بازه‌های قیمتی مختلف، سهم بزرگی از این بازار را به خود اختصاص داده است. اما تنوع مدل‌های این برند، انتخاب را برای کاربران کمی دشوار کرده است. در این مطلب به بررسی مدل‌های مختلف ساعت هوشمند شیائومی پرداختیم و ویژگی‌ها و مزایا و معایب هر مدل را مورد بررسی قرار دادیم.

سوالات متداول در مورد راهنمای خرید ساعت هوشمند شیائومی

ساعت‌های هوشمند شیائومی با چه گوشی‌هایی سازگار هستند؟

ساعت‌های هوشمند شیائومی با اکثر گوشی‌های اندروید و iOS سازگار هستند. برای اتصال ساعت به گوشی، باتوجه‌به مدل ساعت هوشمند شیائومی، باید از اپلیکیشن Mi Fit یا zepp life استفاده کنید.

آیا می‌توان با ساعت هوشمند شیائومی تماس تلفنی برقرار کرد؟

برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر مانند ساعت هوشمند Redmi Watch 4، دارای قابلیت برقراری تماس تلفنی هستند. این مدل‌ها معمولاً به میکروفون و بلندگو مجهز هستند و می‌توانند از طریق اتصال بلوتوث به گوشی هوشمند، تماس‌های تلفنی را برقرار کنند. برای استفاده از این ویژگی، لازم است که ساعت به گوشی هوشمند شما متصل باشد و اپلیکیشن مربوطه روی دستگاه نصب شده باشد.

آیا می‌توان صفحه‌نمایش (واچ‌فیس) ساعت‌ هوشمند شیائومی را شخصی‌سازی کرد؟

بله، یکی از مزایای ساعت‌ هوشمند شیائومی، امکان شخصی‌سازی گسترده صفحه‌نمایش (واچ‌فیس) است. باتوجه‌به مدل ساعت هوشمند خود، از طریق اپلیکیشن همراه (Mi Fit یا Zepp Life) می‌توانید واچ‌فیس‌های بیشتری را دانلود و استفاده کنید.

مچ‌بندهای شیائومی چه امکاناتی دارد؟

مچ‌بندهای هوشمند شیائومی فراتر از یک ساعت‌مچی ساده عمل می‌کنند و با ارائه امکانات متنوعی مانند نمایش اعلان‌ها، پایش سلامتی و تناسب اندام، کنترل موسیقی، عمر باتری طولانی و طراحی ظریف و وزن کم، بهترین انتخاب برای استفاده روزمره هستند.

منبع: hardwired

انتخاب بهتر و خرید ارزانتر


هایلو X1 Pro - پرفروش ترین هندزفری تا ۲ میلیون
موبایل شیائومی مدل Xiaomi Black Shark 5 pro
تفاوت هدست، هدفون و هندزفری

جدیدترین مقالات


نظرات کاربران


امتیاز و نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *