لوگوی فونر

مقایسه گوشی‌ شیائومی با گوشی‌ سامسونگ: کدام برند بهتر است؟

پشت دو گوشی، یکی از برند Xiaomi و دیگری با برند Samsung، در پس‌زمینه‌ای با رنگ‌های نارنجی و آبی

شیائومی یا سامسونگ؟ هر زمانی که بخواهید یک گوشی جدید بخرید، با این سوال مواجه می‌شوید. ما برای کمک به شما در انتخاب گوشی سامسونگ یا گوشی شیائومی، به مقایسه کلی این دو برند در رده‌های مختلف از جمله پرچمدار، میانرده، اقتصادی و تاشو می‌پردازیم.

مقایسه گوشی‌های شیائومی با گوشی‌های سامسونگ

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ الترا با شیائومی ۱۳ پرو
شما به کدام برند بیشتر علاقه دارید؟ شیائومی یا سامسونگ؟

اسم گوشی سامسونگ و گوشی شیائومی را همواره می‌توان در صدر رده‌بندی بزرگ‌ترین سازنده‌های گوشی‌های هوشمند اندروید پیدا کرد. اگرچه سامسونگ بیش از ۱۰ سال است که با تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند Galaxy خود در این بازار پیشروی می‌کند، اما شیائومی هم با عرضه گوشی‌های متنوع اقتصادی سهم زیادی از بازار را تصاحب کرده است. این موضوع، سبب شد تا فعالیت این غول چینی در طی سال‌های اخیر تا بازار اروپا توسعه پیدا کند. 

هر دوی این شرکت‌ها از سیستم عامل اندروید برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند و تمامی رده‌های قیمت را پوشش می‌دهند. به همین دلیل، در این مقاله تصمیم گرفتیم به جای مقایسه اجزای اصلی گوشی‌های شیائومی و سامسونگ نظیر نمایشگر، سخت افزار، دوربین، باتری و سایر بخش‌ها، آن‌ها را در رده‌های قیمتی مختلف در برابر هم قرار دهیم. به این ترتیب، برای اینکه بدانیم گوشی شیائومی بهتر است یا گوشی سامسونگ، آن‌ها را در رده پرچمدار، میانرده، اقتصادی و گوشی‌های تاشو با هم مقایسه می‌کنیم.

مقایسه گوشی‌های پرچمدار شیائومی و سامسونگ

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ الترا و شیائومی ۱۴ اولترا
وقتی اسم گوشی پرچمدار به میان می‌آید، بیشتر یاد سامسونگ می‌افتید یا شیائومی؟
پرچمدارهای سامسونگپرچمدارهای شیائومی
Galaxy S24Xiaomi ۱۴
Galaxy S24+Xiaomi ۱۴ Pro
Galaxy S24 UltraXiaomi ۱۴ Ultra

هر دو سری گوشی‌های پرچمدار شیائومی و سامسونگ، از آخرین فناوری‌های روز دنیا در عرصه موبایل بهره می‌برند که از این دست می‌توان به نمایشگرهای OLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، دوربین‌های چندگانه با رزولوشن بالا، آخرین استانداردهای اتصال نظیر 5G، بلوتوث ۵.۲ و Wi-Fi 6E به همراه اندروید ۱۴ با سال‌ها پشتیبانی نرم افزاری اشاره کرد. با این حال، یکسری تفاوت هم می‌توان بین پرچمدارهای آن‌ها پیدا کرد. به عنوان مثال، از نظر عملکرد باتری و شارژ سریع، شیائومی جلوتر است.

در عوض، سامسونگ مذاکراتی برای امضای قرارداد با شرکت سازنده پردازنده‌های موبایل یعنی Qualcomm برای عرضه نسخه‌های اورکلاک شده تراشه‌های Snapdragon که در گوشی‌های شیائومی به کار می‌رود، انجام داده. همچنین، از نظر آپدیت‌های نرم افزاری نیز سامسونگ عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارد. گوشی شیائومی ۴ سال آپدیت اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی دریافت می‌کند، در حالی که سامسونگ گوشی‌های پرچمدار خود را تا ۷ سال پشتیبانی می‌کند که هم شامل آپدیت‌های بزرگ اندروید و هم آپدیت‌های امنیتی می‌شود.

ویژگیسامسونگشیائومی
نمایشگر :
نمایشگرOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز
دوربین :
دوربینچندگانه با رزولوشن بالا و عملکرد بهترچندگانه با رزولوشن بالا و عملکرد بهتر
اتصالات :
اتصالات5G، بلوتوث ۵.۲، Wi-Fi 6E5G، بلوتوث ۵.۲، Wi-Fi 6E
پشتیبانی نرم افزاری :
پشتیبانی نرم افزاری۷ سال۴ سال
پردازنده :
پردازندهSnapdragon (اورکلاک شده)Snapdragon
برتری :
برتریشارژ سریع‌ترپردازنده قوی‌تر
جدول جمع‌بندی مقایسه گوشی‌های پرچمدار شیائومی و سامسونگ

همانطور که مشاهده می‌کنید، به سختی می‌توان ویژگی متمایز و برجسته‌ای در گوشی‌های پرچمدار شیائومی یا سامسونگ پیدا کرد که آن‌ها را از هم مجزا کند. یکسری تفاوت‌های جزئی بین گوشی‌های پرچمدار این دو برند وجود دارد اما به طور کلی، هر دوی آن‌ها از جدیدترین و بهترین فناوری‌های روز در پرچمدارهای خود استفاده می‌کنند که انتخاب برند برتر را دشوار کرده است.

مقایسه گوشی‌های میانرده سامسونگ و شیائومی

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی اس ۵۴ با شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو
در بازار گوشی‌های میانرده، شیائومی به خوبی خودش را جا انداخته است.

اگر در گوشی‌های هوشمند فقط به گران قیمت‌ترین مدل‌ها توجه می‌کنید، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی را از دست می‌دهید. با وجود اینکه معمولا اکثر توجهات فقط به سمت پرچمدارهای جلب می‌شود، اما داغ‌ترین و جذاب‌ترین رقابت‌ها، معمولا بین میانرده‌ها است؛ نظیر رقابتی که بین Galaxy A55 و Redmi Note ۱۳ Pro Plus شاهد بودیم. گوشی شیائومی را معمولا به خاطر تعادل بسیار خوب بین قیمت و مشخصات می‌شناسیم. به طوری که این روند را حتی در برندهای زیرمجموعه خود از جمله Poco هم حفظ می‌کند.

با این حال، علی‌رغم اینکه در سال‌های اخیر تغییر و تحولات زیادی در سیاست‌های شیائومی برای ارائه آپدیت‌های نرم افزاری برای گوشی‌های خود ایجاد شده، اما هنوز هم از این نظر فاصله زیادی با سامسونگ دارد. رابط کاربری MIUI شیائومی نه تنها لگ و باگ دارد، بلکه تبلیغات زیادی هم نمایش می‌دهد که غیرفعال کردنشان دشوار است. کاملا واضح است که سامسونگ موقعیت خودش را در بازار میانرده نیز به عنوان یک برند پرمیوم، تثبیت کرده است.

سامسونگ در گوشی‌های میانرده خود از نمایشگرهای AMOLED باکیفیت، دوربین‌های سه‌گانه یا چهارگانه با لرزشگیر اپتیکال و پردازنده‌های سریع و قوی استفاده می‌کند. با این حال، سامسونگ از نظر سرعت شارژ رقابت را به گوشی شیائومی می‌بازد؛ مخصوصا با توجه به اینکه گوشی‌های Galaxy A از سال ۲۰۲۲ بدون شارژر در جعبه خود عرضه می‌شوند.

ویژگیسامسونگشیائومی
قیمت :
قیمتگران‌ترمناسب‌تر
تعادل قیمت بامشخصات :
تعادل قیمت با مشخصاتکم‌تربیشتر
آپدیت‌های نرم افزاری:
آپدیت‌های نرم افزاریبیشتر و منظم‌ترکم‌تر
سیستم عامل :
سیستم عامل

One UI

MIUI
پردازنده :
پردازندهسریع و قوی‌ترمتوسط
شارژ :
شارژکندترسریع‌تر
شارژر :
شارژردر جعبه موجود نیستدر جعبه موجود است
برتری :
برتریآپدیت نرم افزاری منظم‌تر و پردازنده سریع و قوی‌ترقیمت مناسب‌تر و شارژر سریع‌تر
جدول جمع‌بندی مقایسه گوشی‌های میانرده شیائومی و سامسونگ

مقایسه گوشی‌های اقتصادی سامسونگ و شیائومی

گوشی سامسونگ گلکسی A05 کنار ردمی 13C
اخیرا سامسونگ حضور کمرنگ خود در بازار گوشی‌های اقتصادی را جبران کرده است.

اگر گوشی‌های هوشمند عمدتا ارزان بودند، شاهد رقابت بیشتر و جذاب‌تری در این بخش از بازار بودیم. در این شرایط، انتخاب بین شیائومی یا سامسونگ هم راحت‌تر می‌شد. سال‌ها قبل، شیائومی اولین گوشی‌های اقتصادی زیر ۲۰۰ دلار را عرضه نمود و خودش را به عنوان متخصص این حوزه معرفی کرد. اما سامسونگ هم خیلی زود به این عمل واکنش نشان داد و گوشی‌های اقتصادی ارزشمندی عرضه کرد که از این دست می‌توان به Galaxy A05s یا Galaxy A15 اشاره کرد که سال ۲۰۲۴ عرضه شدند.

اگر بخواهیم گوشی‌های اقتصادی شیائومی و سامسونگ را با هم مقایسه کنیم، اساسا باید به همان نقاط قوت و ضعفی که برای گوشی‌های میانرده نام بردیم، اشاره کنیم. یعنی از نظر مشخصات روی کاغذ، معمولا در گوشی‌های شیائومی شاهد اعداد و ارقام چشم‌گیرتری هستیم که توجه هر کسی را جلب می‌کنند. البته، گاهی اوقات در عمل هم شاهد عملکرد سخت افزاری و ویژگی‌های بهتری در گوشی شیائومی هستیم.

گوشی سامسونگ معمولا با ارائه سخت افزار قابل قبول، کیفیت ساخت واقعا خوب و رابط کاربری One UI که عملکرد عالی به نمایش می‌گذارد، طرفداران خودش را قانع می‌کند. شیائومی در برند Poco هم تعادل بسیار خوبی بین قیمت و عملکرد ایجاد می‌کند که حتی از برندهای Redmi و Redmi Note نیز بهتر است. سیاست کلی شیائومی ارائه بهترین سخت افزار با کم‌ترین قیمت ممکن است.

ویژگیسامسونگشیائومی
قیمت :
قیمتگران‌ترمناسب‌تر
تعادل قیمت بامشخصات :
مشخصات روی کاغذمناسبقوی‌تر
آپدیت‌های نرم افزاری:
عملکرد سخت افزاریدر برخی مدل‌ها بهترمناسب
سیستم عامل :
کیفیت ساختبالاترمناسب
پردازنده :
سیاست کلیارائه تعادل بین قیمت، کیفیت و عملکردارائه بهترین سخت افزار با کم‌ترین قیمت ممکن
جدول جمع‌بندی مقایسه گوشی‌های میانرده شیائومی و سامسونگ

مقایسه گوشی‌های تاشو سامسونگ و شیائومی

گلکسی زد فولد ۵ در کنار شیائومی می میکس ۳
شیائومی هنوز حضور موثری به صورت بین‌المللی در بازار گوشی‌های تاشو ندارد.

از سال ۲۰۱۸ نوع کاملا جدیدی از گوشی‌های هوشمند پا به عرصه وجود گذاشته‌اند که نمایشگر آن‌ها قابلیت تا شدن دارد. اگرچه هر دو برند سامسونگ و شیائومی تولید و عرضه این نوع جدید از گوشی‌های هوشمند را بی‌درنگ آغاز کردند و بودجه بسیار زیادی هم به آن اختصاص دادند، اما انتخاب بین شیائومی یا سامسونگ در این نوع گوشی‌ها، نسبتا ساده به نظر می‌رسد.

با وجود رونمایی از گوشی‌هایی نظیر Mix Fold ۴ و Mix Flip توسط شیائومی، همچنان بخش قابل‌توجهی از بازار گوشی‌های تاشو، در کنترل سامسونگ است. اما در چین، بازی کمی متفاوت است. شیائومی در بازار داخلی کشور خود، برند موفق‌تری در این بازار است و سهم بیشتری از سامسونگ در اختیار دارد. اما در بازارهای جهانی، سامسونگ پیشتاز است. البته، مدل‌های تاشو سامسونگ قیمت بالاتری هم دارند.

سامسونگ با ارائه دو لاین آپ متفاوت با نام Z Fold و Z Flip که تا به حال ۶ نسل از هر کدام عرضه شده، تنوع زیادی از گوشی‌های تاشو ایجاد کرده است. گوشی‌های تاشو شیائومی فقط در چین و چند کشور محدود عرضه می‌شوند، در صورتی که تاشوهای سامسونگ به راحتی در همه کشورها در دسترس هستند.

ویژگیسامسونگشیائومی
تنوع مدل‌های تاشو :
تنوع مدل‌های تاشوبیشترکم‌تر
لاین آپ گوشی‌های تاشو :
لاین آپ گوشی‌های تاشوZ Fold و Z FlipMi Mix Fold و Mix Flip
محدوده جغرافیایی عرضه :
محدوده جغرافیایی عرضهتمام کشورهاچین و چند کشور محدود
جایگاه در بازار گوشی تاشو :
جایگاه در بازار گوشی تاشوقوی‌ترضعیف‌تر
فروش گوشی‌های تاشو :
فروش گوشی‌های تاشوبیشترکم‌تر
جدول جمع‌بندی مقایسه گوشی‌های تاشو شیائومی و سامسونگ

کلام آخر

هر دو برند سامسونگ و شیائومی تنوع بالایی از انواع گوشی را برای سلایق و بودجه‌های مختلف ارائه می‌کنند و تمامی رده‌های قیمت از اقتصادی تا پرچمدار و حتی بازارهای خاصی مثل گوشی‌های تاشو را پوشش می‌دهند. اما چهره‌ای که سامسونگ از خودش نشان داده، شمایل یک برند پرمیوم است که گوشی‌های لوکسی همچون سری Galaxy Fold و Galaxy S را از آن می‌بینیم.

این در حالی است که شیائومی حتی با وجود عرضه گوشی‌های پرچمدار قوی، همچنان به عنوان یک برند اقتصادی شهرت دارد که به ارائه شارژر در جعبه گوشی‌های خود ادامه می‌دهد و سرعت شارژ بالاتری هم ارائه می‌کند. رابط کاربری One UI را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین برگ‌های برنده سامسونگ دانست که با عرضه آپدیت‌های بیشتر و منظم‌تر، انتخاب بین شیائومی یا سامسونگ را راحت‌تر کرده است.

سوالات متداول درباره مقایسه گوشی‌های شیائومی با سامسونگ

کدام برند بهتر است؟ شیائومی یا سامسونگ؟

پاسخ به این سوال به طور قطعی و مطلق دشوار است، چرا که هر دو برند مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما به طور کلی، شیائومی معمولا گوشی‌های ارزان‌تری با مشخصات روی کاغذ قوی‌تر ارائه می‌دهد، که ممکن است از نظر کیفیت ساخت، رابط کاربری و پشتیبانی نرم افزاری در مقایسه با سامسونگ ضعیف‌تر باشد.

گوشی‌های پرچمدار شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

هر دو برند رقابت سخت و نزدیکی با هم دارند و از جدیدترین، بهترین و قوی‌ترین فناوری‌ها در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده می‌کنند. شیائومی معمولا گوشی‌های پرچمدار خود را با قیمت ارزان‌تری از سامسونگ ارائه می‌دهد، اما ممکن است در برخی زمینه‌ها مانند دوربین و پردازنده از سامسونگ ضعیف‌تر باشد.

از بین سامسونگ و شیائومی کدام برند برای گوشی‌های میانرده بهتر است؟

در زمینه گوشی‌های میانرده در بازار ایران، شیائومی معمولا محبوبیت بیشتری دارد. آن‌ها روی کاغذ، مشخصات بهتر و اعداد و ارقام چشم‌گیرتری دارند. اما گوشی‌های میانرده سامسونگ معمولا کیفیت ساخت بالاتر و رابط کاربری بهتری دارند و از نظر پشتیبانی نرم افزاری نیز نسبت به گوشی‌های شیائومی برتری دارند.

مزیت گوشی‌های سامسونگ نسبت به شیائومی چیست؟

گوشی‌های سامسونگ به طور کلی از کیفیت ساخت بالاتری برخوردارند و دوربین‌های بهتری هم دارند. رابط کاربری One UI سامسونگ نیز روان‌تر و پایدارتر از MIUI شیائومی است. همچنین، سامسونگ آپدیت‌های نرم‌افزاری را برای مدت زمان طولانی‌تری ارائه می‌دهد.

مزیت گوشی‌های شیائومی نسبت به سامسونگ چیست؟

گوشی‌های شیائومی قیمت مناسب‌تری نسبت به گوشی‌های سامسونگ با مشخصات مشابه دارند. این موضوع شیائومی را به گزینه ایده‌آلی برای کاربرانی که محدودیت بودجه دارند تبدیل کرده است. همچنین، مشخصات روی کاغذ آن‌ها هم بهتر و چشم‌گیرتر از گوشی‌های سامسونگ است.

انتخاب بهتر و خرید ارزانتر


هایلو X1 Pro - پرفروش ترین هندزفری تا ۲ میلیون
موبایل شیائومی مدل Xiaomi Black Shark 5 pro
تفاوت هدست، هدفون و هندزفری

جدیدترین مقالات


نظرات کاربران


امتیاز و نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *