لوگوی فونر

گوشی Redmi K70 Extreme Edition توسط شیائومی رونمایی شد

گوشی ردمی K70 اکستریم ادیشن

شیائومی در رویداد بزرگ اخیر خود، گوشی Redmi K70 Extreme Edition را معرفی کرده است که جدیدترین مدل سری گوشی‌های این شرکت که از اواخر ۲۰۲۳ معرفی شده‌اند، به شمار می‌رود.

همانطور که از اسم این گوشی هم پیدا است، با تمرکز بر ارائه عملکرد سخت‌افزاری چشمگیر ساخته شده و در این راستا، از یک چیپست ۴ نانومتری ساخت مدیاتک به اسم Dimensity ۹۳۰۰ Plus استفاده می‌کند که در کنار ۱۲، ۱۶ یا ۲۴ گیگابایت RAM فیزیکی قرار می‌گیرد. پردازنده پرقدرت این گوشی می‌تواند سرعت هسته Cortex-X4 آن را تا ۳.۴ گیگاهرتز افزایش دهد.

 پنل پشتی گوشی ردمی K70 اکستریم ادیشن
دوربین‌های چهارگانه و فلش Redmi K70 Extreme Edition

در کنار پردازنده دیمنسیتی ۹۳۰۰ پلاس، یک تراشه گرافیکی مجزای D1 ویژه نیز وجود دارد. این چیپ، یک تراشه ۱۲ نانومتری برای نمایشگر است که از انترپولاسیون ۳ برابری تا رزولوشن ۱.۵K (معادل ۱۰۸۰p) برای نمایش محتوای ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند.

گفته می‌شود که این تراشه مصرف انرژی در حین بازی را تقریبا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های برجسته این گوشی قدرتمند می‌توان به محفظه خنک‌کننده سه‌بعدی ویژه‌ای اشاره کرد که قادر است دما را تا ۳ درجه کاهش دهد.

چیپ D1 در گوشی ردمی K70 Extreme Edition
چیپ D1 برای پشتیبانی از محتوای ۱۴۴ هرتز در ردمی K70 اکستریم ادیشن قرار داده شده است.

بدنه ردمی K70 نسخه اکستریم از یک قاب فلزی تشکیل شده، در حالی که شیائومی برای اولین بار از شیشه لونگجینگ (Longjing) برای نمایشگر و پنل پشتی بدنه این گوشی استفاده کرده است. در حال حاضر هنوز اطلاعاتی در مورد میزان مقاومت این شیشه منتشر نشده، اما شیائومی ادعا کرده در برابر ضربه و خراش بسیار مقاوم است. ردمی K70 نسخه اکستریم همچنین از گواهینامه IP68 هم بهره می‌برد که توانایی مقاومت در برابر آب تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه به آن می‌دهد.

این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی OLED با رزولوشن ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰ پیکسل و رفرش ریت ۱۴۴ هرتز است که روشنایی اسمی آن ۱۶۰۰ نیت و حداکثر روشنایی آن ۴۰۰۰ نیت است. این صفحه نمایش دارای نرخ نمونه‌برداری لمسی معمولی ۴۸۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی آنی ۲۱۶۰ هرتز است. در نهایت، پنل دارای کم نور کننده PWM با نرخ ۳۸۴۰ هرتز است که باعث می‌شود نمایشگر در محیط‌های کم نور چشم‌تان را اذیت نکند.

رنگ‌های گوشی شیائومی ردمی K70 اکستریم ادیشن
رنگبندی گوشی ردمی K70 Extreme Edition

در پشت گوشی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی Sony IMX906 با ابعاد ۱/۱.۵۶ اینچ، یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی قرار دارد. در جلوی گوشی نیز یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

وظیفه تامین انرژی در K70 Extreme Edition شیائومی، برعهده یک باتری ۵۵۰۰ میلی آمپری گذاشته شده که قابلیت پشتیبانی از شارژ ۱۲۰ وات دارد.  تراشه Xiaomi Pengpai P2 به کار رفته در این گوشی بر فرآیند شارژ نظارت دارد و تراشه G1 نیز سلامت باتری را حفظ می‌کند.

قیمت Redmi K70 Extreme Edition از ۳۶۰ دلار شروع می‌شود و رنگ‌های آن نیز شامل مشکی، سفید و آبی است. کانفیک‌های متنوعی شامل ۱۲ / ۲۵۶ گیگ، ۱۲ / ۵۱۲ گیگ، ۱۶ / ۵۱۲ گیگ و در نهایت، ۱۶ گیگ / ۱ ترابایت نیز از آن وجود دارد.

نسخه چمپیون گوشی ردمی K70 اکستریم ادیشن
Redmi K70 Extreme Champion Edition


لازم به ذکر است که یک نسخه محدود به اسم Champion Edition با لوگوی لامبورگینی هم از این گوشی ساخته شده است که فقط در یک نسخه با ۲۴ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی و قیمت ۵۵۰ دلار عرضه می‌شود. هر دو نسخه عادی و Champion Edition گوشی Redmi K70 Extreme Edition فعلا برای بازار چین رونمایی شده‌اند و کاربران سایر کشورها باید منتظر نسخه گلوبال آن باشند که قرار است با اسم Xiaomi 14T Pro رونمایی و عرضه شود.

منبع: gsmarena

انتخاب بهتر و خرید ارزانتر


هایلو X1 Pro - پرفروش ترین هندزفری تا ۲ میلیون
موبایل شیائومی مدل Xiaomi Black Shark 5 pro
تفاوت هدست، هدفون و هندزفری

جدیدترین مقالات


نظرات کاربران


امتیاز و نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *