لوگوی فونر

گوشی Mix Fold ۴ توسط شیائومی رونمایی شد؛ پرچمدار تاشوی شیائومی

گوشی Xiaomi Mix Fold ۴ با بکگراند مشکی


گوشی‌های تاشو در چین با سرعت زیادی در حال توسعه هستند؛ از نظر اندازه باریک‌تر می‌شوند و تراشه‌های قدرتمندتر، دوربین‌های بهتر و باتری‌های بزرگ‌تر ارائه می‌دهند. شیائومی میکس فولد ۴ جدید به طرز شگفت‌انگیزی نازک و سبک است و مستقیما به نبرد Samsung Galaxy Z Flip ۶ و Honor Magic V3 که اخیرا عرضه شده، می‌رود.

گوشی شیائومی میکس فولد ۴
برای یک گوشی باریک، ولی مقاوم آماده باشید.

گوشی شیائومی Mix Fold ۴ با فقط ۲۲۶ گرم وزن، هم‌وزن Magic V3 آنر است و ضخامت آن نیز در حالت باز ۴.۵۹ میلی‌متر و در حالت بسته، به ۹.۴۷ میلی‌متر می‌رسد. شیائومی در طراحی این گوشی از یک قاب خمیده استفاده کرده که در کناره‌ها به سمت فریم آلومینیومی باریک آن متمایل می‌شود. 

ساختار داخلی میکس فولد ۴ از فیبر کربن با مقاومت بالای T800H استفاده می‌کند که بسیار سبک شده و مقاومت آن در برابر ضربه در مقایسه با میکس فولد ۳، حدود ۳۰۰ درصد بیشتر است. میکس فولد ۴ اولین گوشی تاشو شیائومی با گواهینامه IPX8 به شمار می‌رود. این ویژگی اجازه مقاومت تا عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه به آن می‌دهد.

 مشخصات نمایشگر گوشی شیائومی میکس فولد ۴
هر دو نمایشگر به کار رفته در میکس فولد ۴ دارای ۳۰۰۰ نیت روشنایی هستند.

نمایشگر کاور این گوشی یک صفحه ۶.۵۶ اینچی LTPO OLED با رزولوشن FHD پلاس، رفرش ریت متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز و نسبت تصویر ۲۱:۹ است. ستاره این نمایش، نمایشگر اصلی ۷.۹۸ اینچی Mix Fold ۴ محسوب می‌شود که از شیشه فوق نازک (UTG) ساخته شده و دارای رزولوشن FHD پلاس و رفرش ریت تطبیقی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز است.

شیائومی ادعا می‌کند که هر دو نمایشگر می‌توانند تا حداکثر ۳۰۰۰ نیت روشنایی را تولید کنند و هر کدام دارای یک دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی هستند. شیائومی میکس فولد ۴ همانند رقبای اخیر پرچم‌دار تاشوی خود، از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام همراه با رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی استفاده می‌کند.

سیستم دوربین‌های گوشی شیائومی میکس فولد ۴
سیستم دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی را پشتیبانی می‌کند.

در بخش دوربین‌های گوشی تاشوی Mix Fold ۴، شیائومی از هیچ تلاشی برای ارائه بهترین مشخصات ممکن، دریغ نکرده و یک ستاپ دوربین چهارگانه Leica با لنزهای Summilux در اختیار کاربران آن قرار داده است. دوربین اصلی دارای سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با فاصله کانونی معادل ۲۳ میلی‌متر، دیافراگم f/۱.۷ و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) است.

همچنین، یک سنسور پرتره ۵۰ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۴۷ میلی‌متر و زوم ۲ برابری و یک دوربین پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵ برابری و لنز معادل ۱۱۵ میلی‌متری وجود دارد. چهارمین دوربین در پنل پشتی، یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی معادل ۱۵ میلی‌متر است.

شیائومی میکس فولد ۴ از رابط کاربری HyperOS بر پایه اندروید ۱۴ و یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپری استفاده می‌کند که قابلیت پشتیبانی از شارژ سیمی ۶۷ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات دارد. این گوشی در سه رنگ مشکی، سفید و آبی عرضه می‌شود و قیمت آن در مدل پایه با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی ۱۲۳۷ دلار است.

دو کانفیگ دیگر شامل ۱۶ / ۵۱۲ گیگابایت و ۱۶ گیگ / ۱ ترابایت هم از این گوشی وجود دارد که به ترتیب با قیمت ۱۳۷۵ و ۱۵۱۳ دلار به فروش می‌رسند. لازم به ذکر است که این گوشی فعلا برای بازار چین رونمایی شده و در سایر نقاط دنیا از جمله ایران، باید منتظر معرفی نسخه گلوبال بمانید.

منبع: gsmarena

انتخاب بهتر و خرید ارزانتر


هایلو X1 Pro - پرفروش ترین هندزفری تا ۲ میلیون
موبایل شیائومی مدل Xiaomi Black Shark 5 pro
تفاوت هدست، هدفون و هندزفری

جدیدترین مقالات


نظرات کاربران


امتیاز و نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *