واردات گوشی با قیمت بالای 300 یورو به کشور ممنوع شد!

بر اساس اعلام انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اتاق بازرگانی ایران، واردات گوشی با قیمت بالای 300 یورو در رویه تجاری و مسافری ممنوع شد.

 گوشی‌های با قیمت بالای 300 یورو

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

«احتراماً، پیرو نامه ۹۱۳۹۰/ ۶۰ مورخ ۱۱ تیر ماه ۹۹ که امروز به انجمن رسیده است بنا به تصمیمات جلسات مورخ ۹۹/۴/۲ کارگروه نظارت و تخصیص ارز باتوجه‌به محدودیت­ های اعمال شده در سقف تخصیص ارز واردات موبایل در سال جاری و ممنوعیت واردات کالای بالای ۳۰۰ یورو در رویه مسافری و تجاری، باتوجه‌به مساعدت و حمایت مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت مقرر گردید بازرگانان محترم برای قبض انبارهای قبل از ۲۶ خرداد اقدام به دریافت کوتاژ و به‌روزرسانی فایل ارسالی به انجمن جهت تجمیع و اعلام به آن اداره کل تا روز سه شنبه ۱۷ تیر ماه نمایند.»

این خبر در واقع به معنای خداحافظی با همه گوشی‌های پرچمدار و بسیاری از میان‌رده‌ها است. عدم حضور پرچمداران در بازار گوشی موبایل نیز با توجه به نوسانات وحشتناک قیمت ارز، منجر به بالا رفتن قیمت میان‌رده‌های اندرویدی خواهد شد.

رضا عالیان سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی دلیل این تصمیم را کمبود ارز و برنگشتن ارز حاصل از صادرات و به طور کلی شرایط ارزی کشور اعلام کرد.

او افزود که گوشی‌های با قیمت بیش از 300 یورو فقط 10 تا 15 درصد نیاز کشور را تامین می‌کنند، پس اگر بخواهیم بودجه واردات موبایل را که امسال از 2 میلیارد و 400 یورو به 1 و نیم میلیارد کاهش پیدا کرده، به گوشی با قیمت بالای 300 یورو هم تخصیص دهیم، غیر منطقی است. بنابراین بودجه واردات را به گوشی‌های موبایل زیر 300 یورو تخصیص خواهیم داد.

در مجموع انتظار می‌رود که این تصمیم منجر به حضور هرپخ بیشتر گوشی‌های چینی ارزان قیمت در کشور شود.

نظر شما در مورد این تصمیم چیست؟ به نظر شما این قانون چه تاثیری بر قیمت گوشی در بازار ایران خواهد گذاشت؟

Rate this post
تیم تحریریه فونر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.